Zapisywać, czy sprzedawać w MLM?

Z tym pytaniem zwracają się do mnie osoby rozpoczynające działalność w MLM. Wynika ono albo z niezrozumienia idei MLM-u, albo z ogólnego podejścia do całości. Ogólne podejście do tematu, to chęć szybkiego zysku, bo przecież my kupujemy po cenach hurtowych, a sprzedajemy o 25% drożej. Różnica zostaje nam w kieszeni.

Jednak w dzisiejszych czasach sprzedaż produktów nie jest korzystnym rozwiązaniem. Dlaczego?
Musisz mieć produkty do natychmiastowego odsprzedania. Oferta doTerra jest bardzo szeroka i zaopatrzenie się nawet w podstawowe produkty wymaga sporego nakładu finansowego. Jeśli przyjmiesz zamówienie na produkt, którego nie masz i przyjdzie Tobie poczekać na przysłanie go przez firmę, to możesz się liczyć z tym, że klient zrezygnuje z produktu. Standardowy klient wchodzi do internetu, wpisuje nazwę produktu i szuka. I co? Znajduje sklep internetowy, który sprzedaje po nieco niższej cenie niż Ty proponujesz, a w dodatku ma niższe koszty transportu. Świadomy klient mając oczywiste korzyści z kupna produktu w internecie, zawsze wybierze ten właśnie rodzaj zakupu. Możliwe, że uda się Tobie raz, może najwyżej dwa razy sprzedać produkty, ale nie licz na ciągłą sprzedaż.

Druga sprawa, to fakt, że te produkty działają dość skutecznie, a ludzie lubią się chwalić zakupem czegoś dobrego. Każdy z nas spotyka codziennie kilka osób, która pytają nas o zdrowie. Jeśli taki zadowolony klient trafi na zarejestrowaną osobę, to ten zwyczajnie Twojego klienta zarejestruje, a Ty go stracisz. Takie przejmowanie niezarejestrowanych klientów nie jest niczym nowym i dość często spotykanym w branży MLM.

Trzecia sprawa, to fakt, iż zamiast być cenionym doradcą klienta stajesz się handlowcem, czyli zwykłym sprzedawcą. Klient kupuje sporadycznie, pojedyncze produkty, a nam zależy na maksymalizacji sprzedaży. Sprzedając produkty tak naprawdę nie da się wiele zarobić. To również spora przeszkoda w sprzedaży fizycznej produktów.  

Sprawa ma się zupełnie inaczej rejestrując klienta. Tu potrzebne jest zupełnie inne podejście do tematu. Schemat działania w MLM jest taki:

rejestrujesz osobę do firmy — doborem produktów powodujesz zadowolenie zarejestrowanej osoby —  przygotowujesz ją do samodzielnego zamawiania — konsultujesz jej problemy zdrowotne — powstaje sieć zadowolonych, zarejestrowanych klientów

Korzyści dla klienta:
– jest samodzielny i niezależny, kupuje kiedy chce i ile chce
– ma ceny hurtowe, a więc najniższe z możliwych
– dostaje od firmy informacje o promocjach i nowościach

I o to właśnie chodzi w MLM. Raz, a dobrze wykonana praca jako nauczyciela/konsultanta w połączeniu z pracą marketingową firmy będzie opłacana za każdym razem, kiedy ten klient dokona zamówienia. Po czasie będzie dokonywał zamówień o których Ty nawet nie będziesz wiedzieć, a prowizja z tytułu tych zamówień zostanie Tobie naliczona i wypłacona. Spełniasz rolę cennego doradcy od spraw zdrowia, a nie zwykłego handlarza olejkami. To zasadnicza różnica w spojrzeniu klienta na Twoją osobę.

Jeśli rozkochasz swojego zarejestrowanego klienta z olejkach, nauczysz go używania tych olejków, samodzielnego zamawiania, to będziesz mieć go przez lata.

Mam nadzieję, że widzisz różnicę w postępowaniu i w korzyściach. Jeśli szukasz szybkiego dorobienia do swojej pensji, to sprzedawaj. Jeśli natomiast chcesz mało pracować, a solidnie zarabiać, wówczas buduj grupę zadowolonych klientów. Po czasie będziesz zbierać zyski za naprawdę symboliczną pracę. Wybór należy do Ciebie.

.

.

.

.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.